מה אפשר לעשות עם גלייד (Glide)?

הגבול היחיד הוא הדמיון והיצירתיות שלך!

מכיוון שגלייד היא מערכת מבוססת גיליונות אלקטורנים כמו גוגל שיטס ואיירטייבל לא רק שניתן לבצע פעולות מתמטיות מורכבות אלא גם ניתן לחבר אותם בעזרת API למערכות אחרות. החיבור הזה בין מערכות ניתן לביצוע בעזרת תוכנה מקשרת בשם מייק (Make) ומה שיכול לתת לאפליקציה שלך עוצמה שלא הכרת.

אבל רגע, מה זה בכלל API?

API הוא ראשי התיבות של Application Programming Interface, שהוא מתווך תוכנה המאפשר לשני יישומים ״לדבר״ אחד עם השני.בואו נדמיין שאנחנו מגיעים למלון, נכנסים ללובי ומבקשים להזמין חדר. כאשר נבצע את ההזמנה, עובד הקבלה ירים טלפון לבקש ממשק הבית לבדוק האם יש חדר נקי ופנוי עבורנו. כאשר יימצא חדר פנוי, משק הבית יתקשר אל עובד הקבלה שימסור לנו את המפתח ויגבה את התשלום עבור החדר.

במקרה זה, עובד הקבלה הוא  API , הוא מה שמקשר בינינו לבין השירות או המוצר שהוא החדר במקרה זה. עכשיו דמיינו שיש לכם עובד כזה שלא נח, לא ישן, לא אוכל, לא צריך להפריש לו פנסיה, עובד בשבילכם 24/7 והמשכורת החודשית שלו היא לא יותר מ 500 ש״ח!

אני משתמש בעיקר במייק (Make) ולעיתים אף בונה את ה API בעצמי ככה שהעלות החודשית שלו יורדת משמעותית אם בכלל (תלוי בנפח העבודה שנדרש). החל מהתראות למייל ולנייד בסמס ועד הנפקת דוחות אוטומטית ללקוחות, לאוטומציה אין גבולות והיא יכולה לחסוך לך המון זמן וכסף.

דוגמאות לחיבורים כאלה ומקרי בוחן שונים ניתן למצוא בתיק העבודות שלי, שם פתרתי בעיות מורכבות לעסקים מסוגים שונים.

 

** על מנת להשאר מעודכן בכל הקשור לגלייד (Glide app), יש להשאיר את כתובת הדוא״ל בתפריט התחתון.

פוסטים אחרונים

Recent Posts

נעים להכיר, אני גדעון ואני כאן כדי לבנות לך מערכת ניהול מותאמת אישית לעסק שלך.

הירשמו לעדכונים וחדשות

Newsletter

×

מה אפשר לעשות עם גלייד (Glide)?

אודות הפרויקט