תהליך בניית מערכת עם גדעון

כאשר ניגשים לפרוייקט חדש או רוצים לשדרג ישן, יש לקחת בחשבון שבנייה מהירה ללא חשיבה ותכנון מוקדם יכול להביא למצב של סיבוכים מיותרים שעלולים להתבטא בחווית משתמש לא טובה, איטיות של המערכת, טעויות חישוב ועוד.

אני יכול להעיד על עצמי שאני אוהב אתגרים חדשים, ועל מנת להבין מהם וכיצד להתמודד איתם אני זקוק להסבר מדוייק ככל הניתן של הבעיה שיש לפתור.

על מנת להמנע ממקרים כאלה, אסביר כעת את תהליך העבודה איתי.

 אז בלי יותר הכנות מיותרות, הנה התהליך

  • אפיון המערכת

    אפיון המערכת נועד להבין מספר אלמנטים חשובים.

    1. תיאור של המערכת.
    2. איזו בעיה או בעיות היא צריכה לפתור?
    3. כמה משתמשים צפויים לעבוד איתה?
    4. מהם סוגי התפקידים השונים במערכת?
    5. האם יש לפרוייקט תאריך קבוע לסיום?
    4. מה התקציב שיש להשתמש בו?
    5. האם נדרש לחבר אל המערכת מערכות קיימות שהעסק עובד איתם לרבות אתר האינטרנט?

    אם אין לך אפיון מסודר, ניתן להיכנס ללינק כאן ולמלא את הטופס

    בנוסף לאפיון, אנחנו נעשה פגישה של חצי שעה על מנת לוודא שאכן הכל מובן.
    ניתן לקבוע שיחה כזאת כאן

  • הצעת מחיר

    הצעת המחיר כוללת את האפיון עצמו בתוספת האפיון שלי והסידור של הדברים.

    אומר לך מה אפשרי ומה לא, על אילו חלקים יידרשו יותר זמן ועל אילו מומלץ לוותר.
    בנוסף ההצעה תכלול את לוח הזמנים, עלויות נוספות לבנייה, והעלות הכוללת של הפרוייקט.

    חשוב לציין שאופן התלשום נעשה בצורת מקדמה של 35 אחוז מסך התשלום וכל שלב משמעותי שיסתיים ילווה בתשלום חלק נוסף מהמחיר הכולל.

  • אופן הבנייה עצמה

סידור הגיליון האלקטרוני

בשלב זה, ייתכן ויש לך גיליון קיים שדורש ארגון מחדש כדי להתאים לבניית האפליקציה או שיש לבנות אחד כזה מאפס.
בסיום בנייה של שלב וזה ואף תוך כדי ייתכן ואהיה אתך בקשר במידה ויהיו לי שאלות.
זהו הבסיס של המערכת והוא מהווה את אבני היסוד, והמסגרת שבה תעבוד המערכת.

בניית הנראות של המערכת

בשלב זה, אני אתחיל לבנות את העמודים השונים, הכפתורים ואלמנטים כלליים על פי האפיון שסוכם.
בסיום שלב זה יהיה ניתן לגשת לסקיצה הראשונית של המערכת ולהבין האם אכן היא תואמת את האפיון שסוכם או שיש לעשות שיפורים.

אפשר לדמות את שלב זה לקניית הצבע, הרהיטים ומוצרי החשמל לדירה חדשה.

בסוף שלב זה יועבר 35 אחוז נוספים מסך התשלום.

פיתוח

בשלב זה שהוא המורכב ביותר הוא הוספת הפונקציונליות של המערכת הכוללת בתוכה את חווית המשתמש, פונקציות, אולגריתמים ואוטמציה במידת הצורך.

זהו השלב שבדרך כלל לוקח את מירב הזמן ודורש ממני להיות אתך בקשר על מנת לוודא שאכן הבעיה שאותה המערכת רוצה לפתור אכן מתרחשת.

חשוב לציין שלעיתים בעקבות חיבור מערכות צד שלישי כגון הנפקת קבלות, שליחת דיוור, קבלת לידים מאתר הבית ועוד ייתכנו עיקובים בעקבות אישורים שיש להנפיק מאותן מערכות והדבר אינו תלוי בקצב העבודה שלי.

בסוף שלב זה אציג לך את המערכת בשיחת ווידיוא שיהיה ניתן להקליט ובה נעבור על כל המערכת מלמטה למעלה לוודא שאכן הכל יושב במקום.

בסיום שלב זה, לאחר שהוסכם שהמערכת עובדת כפי שהוסכם בהצעת המחיר ישולם 30 האחוזים האחרונים מסך התשלום.

המערכת תועבר לבעלות ושליטה מלאה של הלקוח לרבות כלל המערכות צד השלישי במידה ויש כאלו.

סיום

שבוע תמיכה ללא עלות

מכיוון שהמערכת שלך חדשה ועליך להתרגל אליה וכך גם המשתמשים, אני מעניק שבוע תמיכה ללא עלות לתקופת הפיילוט.
תקופת תהמיכה כולל תיקונים ושינויים קטנים של נוחות אך לא תוספות דרמטיות שדורשות פיתוח רב.
אני שומר לעצמי את הזכות להחליט מהו ״פיתוח רב״.

הדרכה

אני יעשה לך ולכל בעל עניין נוסף, שעת הדרכה שיהיה ניתן להקליט בה אסביר כיצד המערכת עובדת והיכן נין לערוך, לשנות ולהוסיף מידע.

זה הוא תהליך כללי שניסיתי להסביר כאן שכל לקוח שעובר אצלי מרגע קבלת שיחה עד לרגע בו המערכת שלו מוכנה! 🙂

** על מנת להשאר מעודכן בכל הקשור לגלייד (Glide app), יש להשאיר את כתובת הדוא״ל בתפריט התחתון.

פוסטים אחרונים

Recent Posts

נעים להכיר, אני גדעון ואני כאן כדי לבנות לך מערכת ניהול מותאמת אישית לעסק שלך.

הירשמו לעדכונים וחדשות

Newsletter

×

תהליך בניית מערכת עם גדעון

אודות הפרויקט